Thursday, April 06, 2006

Påsklov!

Snart är det påsklov! Bara en sisådär 7, 5 timme kvar när jag skriver detta. Jag tror vi alla behöver lite välbehövlig vila och att få vara med våra nära och kära.
Jag och Biblioteksassistenten ska har läsdagar och har plockat på oss böcker bland de som vi beställt till Biblioteket under terminen.

Min läslista ser ut på detta sätt:

Magnus Nordin - Prinsessan och Mördaren
Tobias Landström - Helgonens nådatid
Kim Kimselius - Faraos Förbannelse
Ninjalicious - Access All Areas: a user's guide to urban exploration
Ann-Britt Aldeman - Att köpa lyckan

Mycket är det att läsa, men det är en möda och en arbetstid som lönar sig väl då jag sen har kunskap om mitt bokbestånd. En praktisk effekt är alla dem bokprat jag har med klasserna.
Jag bokpratar både på Svenska och Engelska, samt även om andra böcker än skönlitteraturen.
Vi kommer även att fortsätta tipsa om böcker på hemsidan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home