Thursday, June 16, 2005

Torsdag - håhåjaja

I förrgår så klack det till i mig, ska jag sitta här med alla saker nedpackade inför en flytt och bara vänta på att andra ska göra något. Nää, man har väl "Sisu". Jag kontaktade vår flyttgeneral och
tillsammans tömde vi rummet där vi ska ha vårt nya kontor på en kick.

Väggarna såg väldigt slitna ut, så jag hämtade spackel på Måleriprogrammet och tillsammans så spacklade jag och Eva igen alla hål. Spacklet råkade vara grått så då beslöt vi oss för att måla om kontoret. Efter lite rådgörande med vaktis så gick vi och köpte en hink med målarfärg.

Eva var så duktig i går då hon sandpapprade bort alla ojämnheter och grundade med vitt på spacklet. Jag var bort med min katt Ferris för att ge honom kattpestsprutan på förmiddagen, men sen på eftermiddagen så rollade jag på kalkvitt på väggarna. Höll på några timmar med att måla.

Det kändes verkligen på eftermiddagen och kvällen att man hade gjort en massa rörelser som man inte var van vid. Ont i axlar och armar.

På torsdagen när jag kom till ett alldeles fräscht nymålat kontor så var det värt den lilla värken.
Jag drog bort all maskeringstejp och slängde faktisk på ett till lager med färg på väggen strax utanför kontoret, när jag ändå höll på.

Att hänga upp gardiner hann jag också med. Nu ska vi bara få det polerat och fint på golvet på måndag, sen är vi redo att flytta in.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home